Dit is een demo winkel. Bestellingen zullen niet verwerkt worden.
Bestellingen, wijzigen, annuleren
Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat krijgt u hier automatisch bericht van met alle gegevens om uw bestelling eenvoudig te volgen via de vervoerder. Zo weet u ook precies wanneer uw bestelling bezorgd wordt. Houdt u altijd de levertijd in de gaten die vermeld staat bij elk artikel op de site.
Ik heb nog geen bericht van verzending gekregen, wat nu?
Zolang een bestelling niet verzonden is, krijgt u ook geen bericht. Heeft u artikelen besteld die niet op voorraad zijn, dan zal het ook langer duren voordat deze verzonden worden en u hier bericht van krijgt. Houdt u daarom altijd de levertijd in de gaten die vermeld staat bij elk artikel op de site. Wij vragen u om geduldig te wachten tot de levertijd verstreken is. U krijgt automatisch bericht van verzending wanneer uw bestelling (deels) verzonden is.
Tip: heeft u ook in uw spam/ongewenste mail folder gekeken? Het komt wel eens voor dat bestelbevestigingen in de verkeerde map terecht komen.
Heeft u de verwachte levertijd gezien?
De verwachte levertijden staan bij elk artikel vermeld. U kunt dus eenvoudig controleren of deze al verstreken is. Wanneer deze nog niet verstreken is vragen we u vriendelijk nog even geduld te hebben. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat krijgt u hierover automatisch bericht met alle gegevens om uw bestelling eenvoudig te volgen via de vervoerder.
Is de verwachte levertijd verstreken?
We doen ons uiterste best om alle bestellingen zo snel mogelijk af te handelen. Helaas zijn vertragingen soms onvermijdelijk. De verwachte levertijden staan bij elk artikel vermeld. U kunt dus eenvoudig controleren of deze al verstreken is.
Heeft u artikelen besteld met verschillende levertijden?
Dan wordt uw bestelling waarschijnlijk in delen geleverd. U krijgt automatisch bericht wanneer artikelen uit uw bestelling verstuurd worden. Het kan dus gebeuren dat de bezorger meerdere keren langs komt. Zorg er altijd voor dat u of iemand anders aanwezig is om uw pakket aan te nemen.
Tip: in de verzendmail met bijhorende track & trace gegevens staat precies wat geleverd wordt. Heeft u meer besteld dan vermeld in deze verzendmail? Dan zal het overige deel met een nieuwe zending verstuurd worden.
Levertijden bij Toolnation
De verwachte levertijden staan bij elk artikel afzonderlijk vermeld. Bij niet voorradige artikelen die aan ons geleverd worden zijn wij afhankelijk van de informatie die aan ons wordt verstrekt door de betreffende leverancier/ fabrikant. Deze levertijden worden automatisch aangepast o.b.v. levertijd-informatie die wij krijgen vanuit de leverancier/fabrikant, deze kunnen afwijken.
o Op voorraad, levertijd: 1 tot 2 werkdagen (Artikel is voorradig en kan uit een van onze magazijnen geleverd worden)
o Verwachte levertijd 1 tot 3 werkdagen (Artikel is niet voorradig, maar door leverancier binnen 24u leverbaar)
o Verwachte levertijd 2 tot 5 werkdagen (Artikel is niet voorradig en is nabesteld bij de leverancier)
o Levertijd verwacht vanaf ... (Artikel niet voorradig, de leverancier verwacht de levering in ... te kunnen voldoen
o Artikel is niet meer leverbaar (Artikel is niet meer beschikbaar bij leverancier)
Klantaccount
U kunt de status van uw bestelling ook controleren in uw klantaccount > Nu inloggen
Heeft u nog geen Toolnation klantaccount? Deze kunt u eenvoudig zelf aanmaken > Klantaccount aanmaken
Let op: het is helaas (nog) niet mogelijk om een bestelling achteraf aan uw klantaccount te koppelen.
Particuliere klanten
Ja, u kunt een bestelling (deels) annuleren zolang uw bestelling nog niet in behandeling is. Dit is kosteloos. Neemt u voor het annuleren en retour sturen van artikelen altijd contact met ons op.
- Wij nemen enkel annuleringen in bewerking die worden ingediend via onze klantenservice. U ontvangt van ons altijd een bevestiging wanneer wij uw bestelling hebben geannuleerd.
- Wanneer u al een gedeelte van uw bestelling heeft ontvangen, maar de hele bestelling wenst te annuleren dan dient u de al ontvangen artikelen op eigen kosten aan ons te retourneren.
- Wij kunnen een set/ bundel slechts compleet annuleren; indien u een set/ bundel product heeft besteld waarvan een gedeelte reeds verstuurd is dient u het reeds verstuurde op eigen kosten aan ons te retourneren. Het is niet mogelijk een terugbetaling van een set te verrekenen.
- Wij kunnen enkel complete orderregels annuleren, het annuleren van gedeeltelijke orderregels is niet mogelijk.
Let op: Annuleringen dienen altijd schriftelijk bij onze klantenservice kenbaar te worden gemaakt. Als zakelijke klant gelden er afwijkende voorwaarden.
Is uw bestelling al in behandeling?
Wanneer uw bestelling al in behandeling is genomen in ons magazijn kunnen wij deze helaas niet meer voor u annuleren. Neem in dit geval contact met ons op voor een passende oplossing.
Zakelijke klanten
Voor zakelijke aankopen, dus aankopen gedaan door ondernemers, geldt géén herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd. Zij hebben geen wettelijke mogelijkheid om zonder opgave van redenen hun aankoop binnen 14 dagen terug te sturen en hun volledige aankoopbedrag inclusief bezorgkosten terug te krijgen.
Nee, we kunnen een geplaatste bestelling helaas niet meer wijzigen en het is niet mogelijk om er achteraf nog iets aan toe te voegen.
We kunnen uw bestelling wel voor u annuleren (zolang deze nog niet in bewerking is) of u kunt de bestelling na ontvangst retour sturen en zelf het juiste artikel bestellen. De kosten voor een retourzending zijn voor u. Neemt u voor het annuleren en retour sturen van artikelen altijd contact met ons op. Geeft u hierbij de reden van de retourzending aan ons door. Wij bekijken per geval wat de beste oplossing is.
Helaas is het momenteel niet mogelijk om uw afleveradres te wijzigen nadat u een bestelling heeft geplaatst. Bij sommige vervoerders is het wel nog mogelijk om het afleveradres te wijzigen wanneer deze al onderweg is, informatie hierover vindt u via de Track & Trace code die u heeft ontvangen in uw verzendbericht.
Meer informatie over > Verzenden en afhalen
Zelf uw adres wijzigen voor toekomstige bestellingen?
Dit kunt u heel eenvoudig in uw account > nu inloggen
Nog geen klantaccount? > klantaccount aanmaken
Let op: het is helaas (nog) niet mogelijk om een bestelling achteraf aan uw klantaccount te koppelen!
Ja, zolang u uw bestelling nog niet geplaatst heeft kunt u deze in uw account aanpassen. Na het plaatsen van een bestelling is dit niet meer mogelijk. Dit is volgens de Nederlandse wet- en regelgeving verboden.
Neemt u contact met ons op wanneer er een foutief factuuradres staat vermeld op uw factuur.
Zelf uw factuuradres wijzigen?
Dit kunt u heel eenvoudig in uw account > Nu inloggen
Nog geen klantaccount? > Klantaccount aanmaken
Heeft u de bestelling goed nagekeken? Zijn alle dozen geopend en heeft u iets niet kunnen vinden? Hoogstwaarschijnlijk heeft u artikelen besteld met verschillende levertijden. Hierdoor wordt uw bestelling in delen verzonden en de missende artikelen nog nageleverd. U krijgt van elke nalevering een automatisch verzendbericht wanneer deze verstuurd wordt. Het kan dus gebeuren dat de bezorger meerdere keren langs komt.
Tip: u ontvangt automatisch een verzendbevestiging met artikelen die we naar u toesturen. Staat niet de complete bestelling vermeld in deze verzendbevestiging? Dan wordt het nog openstaande deel op een later moment verstuurd.
Verschillende levertijden binnen één bestelling
Wanneer een bestelling meerdere artikelen bevat met verschillende levertijden dan wordt uw bestelling waarschijnlijk in delen geleverd. Dit staat op de pakbon vermeld als 'naleveren'. U krijgt van elke nalevering een automatisch verzendbericht wanneer deze verstuurd wordt.
Ook wanneer u een set of bundel heeft besteld kan het voorkomen dat een deel van de set een verschillende levertijd heeft. Het voorradige deel van de set wordt altijd als eerste deellevering naar u toegestuurd. > meer informatie
Let op: het is niet mogelijk om een voorkeur aan te geven m.b.t. een deellevering.
Geen deellevering en toch niet compleet geleverd?
Neemt u dan direct contact met ons op. Geef uw ordernummer en missende artikelen door zodat we dit makkelijk kunnen nakijken.
Verzenden is gratis* voor bestellingen vanaf €100 (incl. btw) in de Benelux en Duitsland.
Bij een bestelling onder €100 (incl. btw) betaald u €9 verzendkosten in de Benelux en Duitsland.
Bij een bestelling onder €30 (incl. btw) betaald u €13 verzendkosten in de Benelux en Duitsland.
*Let op: voor artikelen met een uitzonderlijk gewicht/formaat of waarbij extra handelingen nodig zijn (bijv. grasmaaiers, tafelzagen, onderstellen, compressors e.d.) worden automatisch verzendkosten berekend in het afrekenmenu.
Verzendkosten buiten de BENELUX en Duitsland, binnen EU.
De verzendkosten voor zendingen binnen Europa worden automatisch berekend wanneer uw adresgegevens volledig zijn ingevuld.
Is het artikel beschadigd door de levering?
Helaas kan er tijdens transport wel eens een beschadiging ontstaan. Stuurt u ons dan een foto als bewijsmateriaal en een duidelijke omschrijving van de beschadiging of het defect. Wij kijken per geval wat de beste oplossing is.
Tip: controleer bij ontvangst altijd direct of de artikelen werken en neem altijd direct contact met ons op als artikelen beschadigd of defect zijn geleverd.
Is het artikel beschadigd of defect geraakt tijdens gebruik?
Kijkt u voor meer informatie over reparaties aanvragen bij Garantie en reparaties.
Controleer de bestelling direct bij ontvangst
Wij adviseren bij ontvangst van de bestelling direct te controleren of deze correct en compleet is geleverd. U kunt uw bestelling controleren in combinatie met de meegeleverde pakbon. Bekijk hierbij ook of het een eventuele deellevering van uw bestelling betreft waarbij het resterende deel nog uitgeleverd dient te worden.
Foutief artikel geleverd?
Het komt helaas wel eens voor dat er een verkeerd artikel wordt geleverd. Neem in dit geval direct contact op met onze klantenservice.
In uw Track & Trace gegevens kunt u zien wat de status is van uw bestelling bij de vervoerder. Als het langer dan normaal duurt dat uw bestelling geleverd zou moeten worden dan kunt u het beste eerst zelf met de vervoerder contact opnemen en vragen naar de status van uw bestelling. Het komt namelijk voor dat een bestelling kwijtraakt. Mocht dit het geval zijn, neemt u dan ook contact met ons op. Er wordt dan een onderzoek gestart en u kunt dan aangeven of u wilt blijven wachten op de bestelling of wilt annuleren. Bij een annulering streven wij ernaar om uw geld binnen 14 dagen terug te storten.
Let op: het starten van een onderzoek bij de vervoerder kan enkele werkdagen in beslag nemen. We vragen u vriendelijk geduld te hebben gedurende deze periode. Wij contacteren u zodra er aanvullende informatie bekend is.
Als u binnen 2 werkdagen na betaling van uw bestelling nog geen bestelbevestiging heeft ontvangen betekend dit waarschijnlijk dat de betaling niet is voldaan of mislukt. Controleer in dit geval of er wel geld is afgeschreven van uw bankrekening.
Tip: heeft u ook in uw spam/ongewenste mail folder gekeken? Het komt wel eens voor dat bestelbevestigingen in de verkeerde map terecht komen.
Er is geen geld afgeschreven van mijn bankrekening
Als er geen geld is afgeschreven van uw bankrekening dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen en de betaling opnieuw proberen.
Betaling is van mijn rekening afgeschreven
Als er wel geld is afgeschreven en u heeft niet binnen 2 werkdagen een bestelbevestiging ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.